viernes, 11 de enero de 2008

panamà (made in USA)





Si hemos llegado a Panamá, o eso creemos. La verdad que existen serias dudas; enormes avenidas, rascacielos de cristal, coches último modelo y gama alta... lo único que sucede es que los autobusesson como en nicaragua, los ejecutivos también son negros y dicen "mi amor" y hablan con ese tono cubano que resulta tan chocante cuando sale de atrás de una corbata. Uno puede preguntarse si esta gente se puede "eh'treeeesssaaaar!". Supongo que si como todo el mundo que vive en una ciudad creada a modo occidental y, posiblemente, con más grandes centros comerciales que cualquiera de Europa. Frente a la pequeña Manhathan que es en realidad la nueva ciudad de Panamá, contrasta la parte antigua, el "casco histórico". Mucho más colonial, más europeo, con calles estrechas y balaustradas y celosias de madera -todo ello bastante deteriorado-, con un encanto especial caribeño y casi cinematográfico.
Hoy visitamos el canal; una enorme muestra de la sobervia humana y ayer visitamos la vieja Panamá; las ruinas de la ciudad del siglo XVII.

5 comentarios:

Anónimo dijo...

El 24 de novembre de 2007 a les 6:07 hora local del bloc vaig dir:

"Llanço el segon repte: Una foto del canal de Panamà quan arribeu. Crec que encara avui és territori ianqui. Aneu en compte."

Ja trigueu, rajats!!!!!!!

Anónimo dijo...

Si no vaig errat, al Panamà, Nuñez (o Nuño) de Balboa fou el primer europeu decadent que va visualitzar el pacífic. Tot això ho va fer en nom d'Espanya (possiblement, només Castella), per cert,... noticia freekie, sabeu que la noticia d'avui és que l'himne espanyol ja te lletra? Sí no és els Sants Innocents, és cert...

Atenció... La lletra:

¡Viva España!/Cantemos todos juntos/con distinta voz/ y un solo corazón;

Ama a la Patria/pues sabe abrazar,/bajo su cielo azul,/pueblos en libertad;

¡Viva España!/desde los verdes valles/al inmenso mar,/un himno de hermandad;

Gloria a los hijos/que a la Historia dan/justicia y grandeza/democracia y paz.

Sí. I tot això fet per el COE, "para que nuestros deportistas puedan cantar cuando coronen sus medallas".

Només puc dir una cosa com agnòstic declarat que sóc... ¡¡¡¡DIOSSSSS!!!!

Salut.

Europeu Decadent.

PD: Us heu fixat que des de que esteu a les amèriques en aquest bloc hem part molt de les Espanyes????? Realment, hi ha tanta relació cultural amb Espanya? Queden indis? Què s'ha fet amb aquest continent? I per què a l'himne d'Espanya no fan referencia al "Descubrimento"?

sergicollnin dijo...

AQUI TENS LA FOTO!!!!! Que et pensaves, que no superariem el repte o que!!! i per si et penses que la foto es del "google imagenes", pròximament i si la teconologia ho permet hi haura un video del canal... jejeje

I respecte a la lletra de l'himne: Quin himne? de quin pais? en fi... No Coment

(si si, Balboa a més esta a les monedes de Panama, que es diuen balboas, fan servir bitllets de dollar i et tornen el canvi amb monedes de balboa... es molt esquisofrenc tot plegat...)

Anónimo dijo...

OK!, Aneu bé, aneu bé.

El tercer repte...

Si voleu vaja...

Trobar des de Cartagena a Colòmbia a Maracaibo a Veneçuela algun indici de passat pirata. Crec recordar que fareu aquesta ruta.

Això sembla ja un concurs de la tele del 80' amb Miguel de la Cuadra Salcedo.

la fabula de la princesa y la rana peluda dijo...

Hola xikets!!!
Kina enveja que feu! Aprofiteu el viatge que es passa molt ràpid, nosaltres hem de tornar ja, cago en deu!!!!
Una abraçada ben forta desde el final dl nostre confinament perpetu a chiapas, ens veiem a casa!!!!!!!!
Bona sort wapos!!

Irene i Turu (de la finka crew)